Монгол хэлний толь бичиг ашигладаг соёлд суралцахыг МУИС-ийн Монгол хэлний тэнхимийн багш, хэл шинжлэлийн ухааны доктор Г.Баттогтох уриаллаа. Тэрээр Онцгой байдлын ерөнхий газар, Гамшиг судлалын үндэсний хүрээлэн, 119 дүгээр ангийн алба хаагчдад “Орчин цагийн монгол хэлний хэрэглээ” сэдвээр сургалт хийлээ. Монгол хэлний зарим үгийг хэрхэн бичих нь маргаан дагуулах болсон. Гэвч зөв бичгийн дүрэм сүүлийн жилүүдэд огт өөрчлөгдөөгүй. Тиймээс эргэлзээтэй үг бичихдээ хэн нэгнээс асуух бус толь ашиглаж сурахыг энэ үеэр зөвлөлөө. Я.Цэвэлийн “Монгол хэлний товч тайлбар толь”-ийг хоёр ч удаа шинэчлэн хэвлэсэн бөгөөд Mongoltoli.mn холбоосоор ашиглах боломжтой.
Түүнчлэн "Монгол хэл гэдэг зөвхөн зөв бичих дүрэм биш. Монголчуудыг хооронд нь ижилсүүлж харин дэлхийгээс ондоошуулах хүчирхэг хэрэгсэл. Тиймээс эх хэлээ нандигнан хайрлаж, үр хүүхдэдээ зөвөөр үлгэрлэн заах нь бидний үүрэг" хэмээв. Мөн байгууллагын албан бичгийг хэрхэн зөв, цэгцтэй хөтлөх, харь үгийг монгол ахуйдаа тохируулахгүй шууд утгаар орчуулан хэрэглэж буйн уршиг хэрхэн илэрч байгааг тайлбарлалаа.
Г.Баттогтох нь "“Монгол хэлний түвшин тогтоох шалгалт”-ын жишиг даалгавар, олон улсын Монгол хэлний TOMFL үндсэн аргачлал, жишиг сорилго зэргийг боловсруулж, "Монгол хэл судлал. XIII боть. Бичгийн хэл" номын зохиогчдын нэг юм.
2024/02/16Шинэ мэдээ
Мөн тэрбээр академийн төгсөгчид Онцгой байдлын салбарын чухал боловсон хүчин болж байгааг онцолсон юм.
2024/02/16Шинэ мэдээ
Мөн тус академид Онцгой байдлын албанаас 1965 оноос өнөөдрийг хүртэлх 58 жилийн хугацаанд 180 гаруй суралцагч, сонсогч суралцаж, галын аюулгүй байдлын тусгай мэргэжилтэн, инженер, шинжээч зэрэг мэргэжлээр бакалавр 110, магистр 70, доктор зэрэгтэй 2 алба хаагч тус тус амжилттай суралцан төгсөж, Онцгой байдлын байгууллагын бүх шатны албан тушаалд бусдыгаа манлайлан ажиллаж байгааг уулзалтын үеэр онцоллоо.
2024/02/16Шинэ мэдээ
Сургалтыг “Хүний аюулгүй байдлын академи” ТББ-тай хамтран зохион байгуулсан бөгөөд алба хаагчдад өдөр тутмын үйл ажиллагааны аюулгүй байдлыг чанаржуулах, мэргэжлийн ур чадвар, чадавхыг нэмэгдүүлэх хүрээнд мэдлэг, ойлголтыг өгсөн юм.